Keramik iFokus

Keramik

Etikett: off-topic
Läst 2555 ggr
lotta2
0

Vad önskar ni er av tomten

Vad skulle ni vilja ha i julklapp av tomten om ni fick önska helt fritt?

Kanske en ny ugn eller annat materiellt till verkstaden?

Själv önskar jag mej bättre självdisciplin till nästa år och en varm snyggg yllemössa som man inte blir helt superstatisk i håret…(att det ska vara så svårt att hitta!!)

Någon som önskar sej något annat?

MaddeS
0

Jag är ju bara en glad amatör så jag önskar mig en trevlig kurs…

Skulle gärna vilja åka iväg på en veckokurs under våren, men har inte kunnat hitta någon. De flesta veckokurserna är under sommaren verkar det som, men då är det ju så mycket annat som skall hinnas med…familj och stuga och resa och så vidare…

Måste annars säga att jag faktiskt är lite trött på studieförbundens kurser, men det är kanske bara jag, skulle vilja hitta en kurs med en ny modern approach.

pyromanen
0

Inget materiellt till verkstan utan… ny Verkstad! Att den bara stod där direkt som hoppat ur fantasin (slippa lägga massor med timmar, dagar o veckor på att bygga)  Alternativt att en 10 kilos meteorit av rent guld landade i trädgården så jag blev rik och bara kunde beställa hantverkare till att bygga verkatan :-)

Om du menade realistiska önsker….   En plåthuv till min skorsten som går att lyfta av nereifrån på nåt fiffigt sätt så jag inte skall krypa upp på taket o binda presenning runt den efter varje bränning/ ta av den före varje…

pluppan
0

nu fick man ju önska fritt…

en ny större ugn (minst 225liter) blir bra,

en veckas kurs hos lasse östman

och så gå ner i tid på pengajobbet

tack snälla tomten jag ska försöka att vara så snäll jag kanOskyldig

rakuLotta
0

Ett kavlingsbord och en kurs,  och hur mycket egentid som hellst så att man kunde skapa utan…maammaaa…gör si maammmmaaa gör så!

veka
0

En vacum-lerkvarn, så jag slapp att knåda leran.

Ulle
0

Jag vill också ha ett kavlingsbord och så vill jag ha en riktig tång till Rakubränning.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

lotta2
0

6 Ulle, kolla Lars Tärns hemsida, jag köpte en riktigt bra och mycket prisvärd tång där…

Ulle
0

Är det den  med "krokodilgap"? Den tycker jag förstör godset. Tänderna är för spetsiga. Jag är mer sugen på en som finns på Nordic Kiwi i smide, som kan gripa runt flaskhalsar mm.  http://www.nordickiwi.nu/sv_talisman.html

pyromanen
0

Tycker det är så med rakutänger att det behövs olika varianter efter vad det är för form och storlek på grejerna. Den som är super till det ena är eländig till annat.

lotta2
0

8,9, så är det, man får ju helst ha några olika. Den jag tänkte på var den med krokogrepp m 3 spetsar på varje sida. Jo, väldigt vassa spetsar är det, fast billig och man kan ju slipa ner spetsarna om dom är för vassa. Den vanliga standarmodellen som Cebex säljer är också bra, men ganska dyr tycker jag. Svår att få grepp om mkt små saker, annars är den väldigt bra som allroundmodell. Talisman har flera intressanta tänger, men dom är väl ganska dyra vill jag minnas?

Ulle
0

ja, lite dyra är de. men om tomten betalar så…

lotta2
0

#11,Ja, då kan jag ta hela sortimentet  jag med…SkrattandeRakutänger får jag aldrig för många av!

abbis
0

Slut på finanskrisen och att folk tokhandlar av mig…då kan jag finasiera den eftertraktade gasol/elugnen jag dreglat över i 4 år

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godsagare
0

Att alla mina försök till nya produkter blir bra och effektiva på första försöket. Att färg och form sitter som ett smäck.

Att veta i förväg vad som kommer sälja bäst.

Ok, för att vara realist så önskar jag att nästa rakubränning blir perfekt och att jag då löst gåtan med att inte komma upp i temp. Har fått ett tips av Isak Isaksson som jag ska testa vid tillfälle.

Solhem
0

Jag önskar en städtomte - och när han/hon är klar med det - en ny drejskiva, en stark en.

chja1004
0

Jag önskar att alla inser det fina i att ge bort något som man gjort själv, någon annans hantverk, rättvisemärkta eller begangnade julklappar så att vi slipper plastskit från Kina som ändå hamnar på tippen och som gjorts av barnarbetare till en slavlön.  Vore inte det något för oss keramiker???

Jag tänker satsa på det i år när jag fyller min tomtesäck!Glad

abbis
0

Kulturarbetarna i Nora har gått ut med manifestet att inte gå över ån efter vatten..kan det va nått!!

Elta
0

Jag önskar mig en egen ugn så jag slapp vara beroende av när och hur andra bränner. Och mer tid till keramiken förståss. Glad

saltglazed
0

Ett jobb!

[rolnor]
0

Jag önskar att allt får fortsätta precis som det är, helnöjd!!!Cool

abbis
0

#19 sökte du inte jobbet på Raus?

saltglazed
0

jo hur visste du det ? jag e nyfiken. men han visste väl inte om jag skulle klara av det kanske Glad

saltglazed
0

jag förstår att du kunde tänka ut det på egen hand. men jag ska till tomtefar någon gång i veckan å se om han kan uppfylla några av mina önskningar.

abbis
0

#22 Jag visste att jobbet va ledigt och att du i samma veva blivit arbetslös så jag la bara ihop två o tvåGlad

saltglazed
0

jag har otur som blir arbetslös tillsammans med tusentals andra i dessa tider. vad ska man göra köpa trisslotter kanske?

Vanja-K
0

Fick man önska vad man vill? Isåfall önskar jag en lott med garanterad vinst. Bara lite. Som en kompensation för att jag slutar mitt med mitt huvudsakliga jobb.

Ville någon ha ett jobb? Uppgifter; lite undervisning, mycket konfliklösningar, mycket stim och fullt ösa varje dag.

Rozzy
0

En stor gasol/elugn

Ulla
0

En el/gasolugn. Och en bra plats där jag kan ställa den.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_