Keramik iFokus

Keramik

Etikett: off-topic
Läst 2555 ggr
lotta2
0

Vad önskar ni er av tomten

Vad skulle ni vilja ha i julklapp av tomten om ni fick önska helt fritt?

Kanske en ny ugn eller annat materiellt till verkstaden?

Själv önskar jag mej bättre självdisciplin till nästa år och en varm snyggg yllemössa som man inte blir helt superstatisk i håret…(att det ska vara så svårt att hitta!!)

Någon som önskar sej något annat?

MaddeS
0

Jag är ju bara en glad amatör så jag önskar mig en trevlig kurs…

Skulle gärna vilja åka iväg på en veckokurs under våren, men har inte kunnat hitta någon. De flesta veckokurserna är under sommaren verkar det som, men då är det ju så mycket annat som skall hinnas med…familj och stuga och resa och så vidare…

Måste annars säga att jag faktiskt är lite trött på studieförbundens kurser, men det är kanske bara jag, skulle vilja hitta en kurs med en ny modern approach.

pyromanen
0

Inget materiellt till verkstan utan… ny Verkstad! Att den bara stod där direkt som hoppat ur fantasin (slippa lägga massor med timmar, dagar o veckor på att bygga)  Alternativt att en 10 kilos meteorit av rent guld landade i trädgården så jag blev rik och bara kunde beställa hantverkare till att bygga verkatan :-)

Om du menade realistiska önsker….   En plåthuv till min skorsten som går att lyfta av nereifrån på nåt fiffigt sätt så jag inte skall krypa upp på taket o binda presenning runt den efter varje bränning/ ta av den före varje…

pluppan
0

nu fick man ju önska fritt…

en ny större ugn (minst 225liter) blir bra,

en veckas kurs hos lasse östman

och så gå ner i tid på pengajobbet

tack snälla tomten jag ska försöka att vara så snäll jag kanOskyldig

rakuLotta
0

Ett kavlingsbord och en kurs,  och hur mycket egentid som hellst så att man kunde skapa utan…maammaaa…gör si maammmmaaa gör så!

veka
0

En vacum-lerkvarn, så jag slapp att knåda leran.

Ulle
0

Jag vill också ha ett kavlingsbord och så vill jag ha en riktig tång till Rakubränning.