Keramik iFokus

Keramik

Läst 1664 ggr
Ulla
0

Nya och kommande funktioner

Just nu händer det en del på iFokus. En del nyheter har införts och andra är på gång.

• Ikon för värd och medarbetare

Värdar och Medarbetare kan nu göra så att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. De är tänkta att användas då vi skriver lite mer "officiellt" och detta gäller givetvis bara på den egna sajten.

• Skriva anonymt

Medlemmar som har iFokus Plus kommer att kunna skriva trådar där man är anonym. Det är en funktion som är värdefull på sajter som tar upp lite mer känsliga ämnen.

• Enklare att bli medlem i sajt

På sajtens startsida finns nu en tydlig knapp för att lägga till sajten som favorit.

• Personligt aktivitetsindex borta

Det personliga aktivitetsindexet har tagits bort. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda.

• Högerspalten ändras lite

Högerspalten  förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom…

• Chat

I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.

(Den största risken med en chat är att det bara står "hallå?" eller "någon här?" eller "här var det dött…". Det skadar bara sajten. Därför kommer det krävas en viss aktivitet på sajten innan man får aktivera chatten.)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
0

Jag saknar min fina Ametist, snyft….

Rozzy
0

Obestämd ja det var väldigt tomt utan lite färg.

När kommer fuktionerna då var inne på en annan sida och de är redan igång med chat.

LenaR
0

Vill ni ha en chat?

Det är bara att aktivera den i så fall!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulla
0

Jag tänkte vänta med att testa tills den är mera färdig. Men visst kan vi prova den innan. Det är ju ett sätt att kunna påverka hur man vill ha det.Glad

Här är några av de saker som redan finns på todo-listan:

• Fungera bättre i IE (går visst litet trögt där)

• Kunna öppna chatten i nytt fönster (lättare att se när någon skrivit)

• Tydliggöra skrivrutan så man vet var man ska skriva. (svår att se längst ner i chatten)

• En "skicka"-knapp för tydlighetens skull. (nu enter)

Jag kan berätta att chatten har varit mest efterfrågad på (djur)sajter som ibland fått för mycket off topic-inlägg så att sajtens huvudämne tappats bort.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_