bilder från drejmästerskapet 2006

vilken häftig tävling! Vad de hittar på 
Gud vad häftigt! En annan får träna lite…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Måste ut och se hur mycket man lyckas med samma mängd…Inte så stort skulle jag tro…hehe..
kom själv på 3 plats i det estetiska.Men pajade det stora fatet som var ca 78 cm i diam. Så det blev ingen final den gången. Hur kul som helst är det i alla fall att vara med.
Vem kom på tredje plats, Lennart eller Annika?
/Nyfiken
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jo det var jag Lennart.E
Jag vann tävlingen 1987 och har sen varit med ca 15 ggr samt två WM i italien.har stått på prsispallen i stort sett alla ggr…Kom trea på estetiska 1987..I italien kom jag trea bland damerna och andra året tog jag rekordet i fatdrejningen bland damerna…Då hade jag varit nere i Halmstad och tränat ihop med en av dom duktigaste drejarna i fatdrejning Göran Loneberg.Pughart från danmark brukar alltid vinna han vann t.o.m när hans ena ben var helgipsat , stod och balanserade på drickabackar…snacka om att man va imponerad.
Tävlingen är jätterolig…det är kul att träffa kollegor men mina tävlingsnerver blir värre o värre med åren …drejar 20% bättre på träning och det gör ganska mycket på resultatet..
Jag kan verkligen rekommendera att tävla för mig blev det att vara hobbykeramiker till att vara känd över en natt..fick enorm publicitet hamnade på löpsedlarna bl.a samt fick ett antal stipendier utan att söka*L* Skulle aldrig klarat av att marknadföra mig bättre själv…speciellt inte som autodidakt
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/