film och dokumentärer!!!
Köpte för ett tag sedan en sköN film som heter KAMATAKI. Den handlar kort om Anagama eldning och hur en ung kille från kanada kommer till sin farbror i Shigaraki för att få balans i livet efter ett självmordsförsök och för att hjälpa sin farbror att bränna!! Väldigt bra film som jag varm kan rekomendera för alla japanälskare ;) Sköna och rogivande miljöer och alla som någonsin har suttit i ett mysigt mörker och vaktat en ugn får nog som jag lite pirr i kroppen *L*.. Filmen spelades in hos Shiho Kanzaki i hans anagama studio och filmen blev ärad med många filmpriser!
KAMATAKI finns att köpa här: länk
Varför jag startade den här tråden är för att jag nu söker fler filmer, dokumentärer eller seminarium filmer. Allt är av intresse!!!!!!
Var för några års sen på filmfestival i frankrike som var rätt dyr men helt otroligt bra. Det var film från morgon till kvällen i tre dagar + kanon bra mat av det finaste i frankrike. Vart tredje år så har dom den här filmfestivalen som bara handlar om keramik och lite glas. Från långfilm till kortfilmer och vi var där 2002. Filmer från hela världen. 3 international ceramic film festival montpellier frankrike Tror att nästa gång blir 2008 ?
umåform, jag gjorde din länk klickbar och ändrade litet eftersom den var för lång för att passa sidan. Hoppas det inte gör något.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Tack L.A.E! Jag skall hålla ögonen på vad som händer i Frankrike!! Och tack Ulla! Jag vet inte riktigt hur jag gjorde men det blev lite konstigt*L*

Hej!
Jag blev nyfiken på filmfestivalen i Montpellier och hittade den här länken: http://www.fifav.fr/
/Anna
Det var kul att se flaskan växa fram, alltid lika kul att se andra dreja! Massor av kul att se där..:D
Kolla in denna länken för en film om skapandets magi. Visra ju att all magi vid drejskivan kommer av träning ;D Jag tycker den är underbar!! http://video.google.com/videoplay?docid=900520896797298480&q=pottery&hl=en

6
Oh vad fiiinnn!!! Älskar 3D animerat. Så himla gullig:D

Nästan så jag börjar sakna att hålla på med 3D igen:D

#6 Aaa!! Jag skulle bli tokig av att lyssna på det klingande ljudet en hel dag. Tänker på den första videon i länken lotta*s*. Tack, tack.

#4. Tack Anna!!! Ett måste att resa dit och bara njuta!!!!!!!!!!!!!
# 6 har ni sett filmen med han som drejar på golvet och sätter igång skivan med en lång pinne…har aldrig sett detta på film bara på foto
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Här en härlig film om Shoji Hamada när han drejar! Filmad ca 1968.
Fyra filmer till med Curtis Benzle
Andra filmen och slutresultatet
Jag är så glad över Internet och att andra lägger in filmer på när de skapar.

Tackar för länkarna Godsagaren!!!!!

Har hört om nåt program som man använder för att spara klipp som fil på datorn från you tube!! Någon som vet?????

Små kul film *L*

Det är jättekul att titta på filmerna, men jag satt med hjärtat i halsen när jag tittade på del 2 i #14. Det såg hela tiden ut som att den skulle kolappsa!! när det ser ut så där för mig så kolappsar det alltid!! ;)
Umåform! Kanonfilm. De killar som "råkat" se Ghost får alltid en dimmig blick när jag berättar att jag är keramiker och drejar. Lite kul att de gjort en parodi på den.
Jessika, eller hur?! Jag satt också och var nervös och upptäckte att jag spände axlarna och försökte hjälpa till när den började wobbla. Men en sann keramiker kan styra upp sånt.
Kul att veta att fler saker går att rädda än det som räddas idag…
Fler filmer! Det är såå kul!

#19 ja, han verkade inte bry sig så mycket om att det wobblade heller!? helt ko-lugn….