Låna/hyra brännugn i Uppsala?
Jag har blivit lite sugen på att hålla på med lera igen, gjorde det en hel del när jag var liten. Har sneglat på lerklumparna på Uppsala färg ett bra tag nu… Men då uppstår frågan om bränning. Jag är inte uppvuxen i Uppsala och har därmed ingen aning om var det kan tänkas finnas brännugnar att låna eller hyra. Helst dessutom med någon som kan sköta ugnen, eftersom jag är osäker på om jag någonsin ens sett en sådan i verkligheten…
Någon som känner till någon som kan bränna lite smågrejer mot en liten avgift, eller kanske någon skola eller fritidsgård där det kan vara värt att fråga?

Hos Sintrings keramik kan du bränna dina alster. De håller till på Vaksalagatan, och har dessutom ett mycket större utbud på leror än vad Uppsala färg har.

Hos sintrings måste du använda deras leror om du skall bränna. Och det är ju säkert både billigare och bättre att handla där än i en färgaffär.
Jag bor några mil från Uppsala, utanför Tierp och här finns oxå möjlighet att få grejer brända.

Det låter ju jättebra… Ganska nära dessutom. Ska kollas upp så fort jag kan! Tack så mycket båda två!