Keramik iFokus

Keramik

Läst 826 ggr
lotta2
0

Stora avatarer eller suddiga

Ni har väl redan märkt att det skett lite förändingar på iFokus. Nu finns det möjlighet för dom som vill att köpa en större Avatar än den tidigare. (Ifall någon inte vet detta så är Avatar den lilla bild som syns till vänster vid inläggen.)

I samband med denna uppdatering har vissa förändringar gjort att vissa bilder är suddiga nu.  Man kan behöva ladda in sin bild en gång till för att den ska se ut som vanligt.

Här kommer lite mer info från ifokus:.

1.Om länken "Vill du ha en större avatar" visas under alla avatarer så behöver ni uppdatera stilmallarna på sidan. I Internet Explorer högerklickar ni i sidan och väljer Uppdatera. I Firefox högerklickar ni i sidan viljer Denna ram, Uppdatera.

2. Avatarerna har INTE blivit mindre än förut. Precis som tidigare får de vara max 32x32 pixlar. Det som är nytt är att de blir 64x64 pixlar om man köper den större avataren.

3. Om avataren ser suddig ut beror det på att ni kör Internet Explorer 6.0 och IE6 har inte stöd för css-egenskaperna max-width och max-height. Därför tvingas bredd och höjd till 32x32px eller 64x64px. Har ni laddat upp en bild som inte är kvadratisk ser det lite konstigt ut. Tidigare hade vi ett script som förminskade avatarerna när sidan laddats klart, vilket medförde att vissa för stora avatarer "flashade" till.

4. Om ni köpt en större Avatar och den ännu inte visas så prova att Logga ut med Logga ut-knappen i nedre högre hörnet och logga sedan in igen.

5. Det är inget tvång att köpa sig en större Avatar om man inte vill detta. De 30:- för en större Avatar är dock ett välbehövligt tillskott för att kunna betala serverhyra, mer diskutrymme, internethotell osv i takt med att iFokus växer och utecklas. Detta betalas idag med privata pengar och är ohållbart i längden.)

KeramikeniSkredsvik
0

Hoppsan Lotta2, det låter som om du fått storskäll pga priset …
Jag tycker inte att det är dyrt med 30:- för att få synas lite mer . Finge jag bara ett kvitto också så kunde jag dra av det som reklamkostnader.Skrattande
Det tog ett bra tag innan den nya visades, men helt plötsligt så var den bara där. Så ni som har köpt, men ännu inte fått, en större Avatar, bida er tid och ta det lugnt. Den dyker upp efter ett tag. 
Godnatt!
/Sofia

lotta2
0

Nej, jag tog texten från iFokus, killarna där bakom fick nog lite skäll på vissa sajter när dom släppte denna nyheten. Men så är det väl alltid när något är nytt. Man behöver ju inte köpa den större avataren om man inte vill. Annars kan man se det som ett stöd till iFokus så dom får in lite mer pengar och kan driva sajten vidare och göra den bättre. 

Jag vet att dom haft lite problem med att det dröjt lite efter man betalat innan bilden syns men det är på väg att rättas till.

lotta2
0

Jag har ändrat i orginaltexten efter Sofias meddelande dök upp, så ser  hennes inlägg underligt ut så är det helt mitt fel..Glad

Ulla
0

Vi är alla så bortskämda med att allt på internet har varit gratis, så vi reagerar när något kostar.Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Ja, jag tror också det. Men det är ju fortfarande gratis att ha en liten Avatar. Det tycker jag är bra. Själv vet jag inte om jag hade betalt för den stora själv. Nu fick jag ju den gratis eftersom jag är Medarbetare på sajten, och  vi ska ju visa upp dom nya stora, men annars hade jag nog knappt brytt mej. Men å andra sidan är jag ju gammaldags och skulle aldrig betala för en mobilsignal heller eller ett spel till mobilen…En sådan där riktig tant ni vet ;D (fram med rullatorn…)

Men å andra sidan är dom ju snyggare stora, vissa små ser man ju knappt vad det är. Fast du får allt ladda upp din bild igen Ulla. Du ser lite suddig ut Skrattande

Ulla
0

Det gör inget att jag är suddig, då ser man inte rynkorna.Kyss Jag har inga bilder kvar efter datorkraschen så det lär nog ta ett tag innan jag ändrar avataren.

_
_

lotta2
0

Hihi, Ulla.Skrattande  Tänk om man kunde få passfotot och körkortet sådana lite lagom suddiga, så slapp man skämmas så när man måste visa fram dom. Och en lite suddig spegel också… fast det blir det väl ändå av sej själv när synen blir sämre pga åldern ;D

LeWE
0

Nu blev ju min bild suddig eftersom den inte är kvadratisk, antar jag? Men fattar inte riktigt hur jag ska byta till en annan bild? Det finns ju bara vad jag kan se om man vill ha en större.. och det har jag ju redan!!

LeWE
0

Ursäkta..Generad Nu hittade jag…

lotta2
0

Har du laddat in den igen LeWe? Jag fick ladda in den igen för att den skulle bli tydlig och inte suddig. Du gör på samma sätt som när du la in bilden första gången.

LeWE
0

Jo, jag laddade in både denna o den förra men den blev ju suddig ialla fall?Fundersam

Elorion
0

hmm jag också suddig… har xp

laddade en ny bild.. den är pixlig men duger.

Ulla
0

Det går bra att byta när man vill. Man betalar bara första gången. För att få bäst resultat ska man nog ladda upp en bild som redan från början är 64x64 pixlar.

Men jag tycker inte att era bilder ser suddiga ut. Jag kanske har en annan webläsare som klarar att visa dem rätt.

_
_

avalon
0

Jag tycker inte att era bilder ser suddiga ut.

GulleboKeramik
0

Jag vet inte ens hur man får till en liten Avatar?

lotta2
0

Gullebo, det är inte svårt alls. Först och främst väj ut en bild du vill använda och sparna ner den på datorn. Sedan går du till Din sida ( som du hittar uppe i högra hörnet ovanpå inläggen) och där ser du till höger  en funktion som heter Adminstrera. Klicka på den så öppnas en sida där det står Beskrivning och bild, där kan du  skriva en peronlig presentation eller så. Där har du också en funktion som det står Avatar. Där klickar du på bläddrar och letar upp bilden i din dator som du ahr sparat ner och när du har hittat den trycker du på rutan Spara inställningarna. Då ska det vara klart!