UFO´s (UnFinished Objekts)
På uthusvinden… Där ligger mina UFO´s. Saker som är påbörjade men inte klara. En del saker blev jag så besviken på att jag packade ner dom snabbt efter bränning.. tänker att med friska ögon kanske jag gillar dom nångång i framtiden. En del väntar på obestämd tid på montering eller nån viss komplettering eller nåt matrial jag ska skaffa när jag lyckats samla tillräckligt med motivation. En del vet jag inte vad jag ska göra med o ligger o väntar på att jag ska komma på nån genialisk liten slutkläm…
Vore intressant att höra om andra också har såna halvfärdiga saker liggande och hur ni gör med dom?
Tänkte också att om det finns fler som har UFO´s så skulle vi kunna använda denhär tråden till att hjälpa varandra med tips för färdigställnade av dessa.
Börjar här:
Här finns en "tavla" bestående av ett par hundra små mojänger. Den har legat på ufovinden ett tag därför att min ursprungliga idé med att epoxylimma fast delarna på plåt inte funkade. En plåtfärgad plåt var ful, en rostig blev för likt keramiken i färgen så inte formerna syntes ordentligt. Nu vet jag inte hur jag ska montera! Nån som har idéer?
Så du har jobbat med alla dessa former o jag tycker det är vackert. Kan du inte göra en platta av lera helt enkelt?
ljuslaserade brädor som bakgrund kanske …
Det du har på bilden ser ju bra ut. Vad är det? En tunt sprejad spånplatta?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#4 En skitig spånskiva. Nee, det ser inte bra ut.
På bilden är det fint. Jag sitter och tittar i en bok om betonggjutning, och i den finns en mycket vacker bordsskiva. Men det blir antagligen för tungt att gjuta en skiva i betong om den sedan ska hängas upp på väggen. 
_
_
Kanske en grå MDF platta som inte konkurerar med keramiken utan bara är en neutral bakgrund.
#6 Jo, det skulle nog bli för tungt. Kanske skulle jag kunna använda nån sorts kakel-fästmassa/cement i nån ljus grå betongliknande färg… tunnt lager på en skiva… hmm.
#7 jo, grått är nog grejen…
Vad snälla ni är som kommer med så många förslag
nu blir jag ju nästan motiverat att göra färdig saken jo 
Jag skulle välja transparent silikon till att montera med, ses inte och sitter väldigt bra och kan avmonteras om så önskas. Det är svårt med sättmassa till kakel, det grisar ner ytan och är svår att få bort.

Hej Pyroman. jag tycker du ska montera den på botten i en basäng.
Obs. Obs jag menade inget elakt, bara att det i mina ögon är en sorts sjöstjärna
Ett tips, för ideer;
Slå på Brenda Mc mahon.
Hon skapar riktigt snygga saker. Visserligen är alla motiv skapade i varje del. Men så skulle man kunna göra med färdiga bitar. Att infoga i liknande kakelbitar.
#11 Tackar för tipset!!
Inga andra som har UFO´s liggande?

Svar #9 är bra. Jag skulle också montera dem med silikon.
De Lapsus Resurgam
Jag slänger mina UFON…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag har en garderob där jag samlar mina. En dag kommer jag att montera/göra klart dem. 

Tack för påminnelsen förresten. Jag har en bunt rakutavlor som ska brännas om innan jag kan montera ihop dem. Dags att plocka fram dem nu.
_
_
#14 Äntligen en till som berättar som sina UFOn! 
Slänger kanske är det dom flesta gör och då är dom av med dom?
Blir det mycket grejer du slänger?