Att bygga keramikugnar i Peru
Fick idag ett erbjudande att komma till Peru ett antal månader och hjälpa de att utveckla nya keramik ugnar .Under 6 månader och betalt också låter intressant eller hur. Hur man kan bränna så billigt som möjligt och vad som kan odlas ,ätas och brännas .Det skulle handla om flera olika ugnstyper på flera ställen i Peru .Jag får väl se hur jag gör för det finns fru och ungdomar också att ta hänsyn till. Eller om vi alla åker . Det ligger väl på 50/50 att man åker.
Men är det inte i Peru de äter Hamstrar och sånt ? Har någon testat ? 3000 till 4000 meters höjd var det visst , om man tänker på det får man direkt svårt att andas.
Klart att du ska försöka ta erbjudandet. Klart att frun ska med. Ungdomarna kan ju gå i skola där. Oftast finns ju privata skolor. Finns det inga skolor där ni är så brukar elever få med sig skolarbeten. Det brukar inte vara några problem. Kan det vara oerhört spännande att få leva sina liv med varandra på ett annat sätt än hemma. Att vidga sina vyer ger en enorm livserfarenhet. Utvecklande. Ta kontakt med andra som arbetat utomlands.
Vadå äta hamster? Det är väl inget tvång. Hmm tänk på vad vi äter i Sverige! Surströmming, Kalles kaviar,kräftor m.m.Superäckligt tycker en del människor från andra länder.
Att få svårt med andningen är inga problem heller. Det finns ju "kokablad"
.Används ju av turister och ortsbefolkning.
Ta chansen och lycka till!
Låter spännande. Hoppas du hittar en bra lösning med familjen!
Vilket spännande äventyr! Jag förstår att du är frestad trots allt du har att ta hänsyn till. Hoppas att allting går att lösa på ett bra sätt.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Har ju varit på en del sådana resor och jag kan bara säga ÅK.
ÅK……….
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ja jisses, åk! Så otroligt häftigt att vara med om en sån grej!!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Vad är det för organisation som står bakom projektet? Oftast bra att ta reda på vad som gäller på plats, vad finns det av materialer och hur ser personalet ut under och efter projektet. Finns det resurser till uppföljning efter en tid? och så vidare.
Hej
Jag kommer från Peru. Det finns natur te (mate) att drycka om man mår dålig.
Har hört att det finns medicin att köpa på apoteket om man mår dålig.
Har rest mycket i anderna och har klarat mig.Visa peruaner mår dålig och andra inte.
Lima är en mycket modern stad och du hittar allt som finns här. Det finns Svenska skolan, Svensk coloni. Vilken härlig resa : Nästan gång jag åker vill jag se hur de jobbar med keramik.
Lycka till
Hej igen:
Man äter inte bara hamster. Indianerna äter olika mat än mig som kommer från kusten.
De äter gris, lamn och det mesta.
Lycka till