Keramik iFokus

Keramik

Etikett: övrigt
Läst 2239 ggr
Vavrakeramik
1

Sommarpraktikant sökes till Vävra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker en sommarpraktikant / lärling / extraresurs för sommaren 2013 till Vävra keramik, 3 mil norr om Göteborg.

Erbjuder en möjlighet för dig som vill se hur det är att jobba som verksam keramiker med verkstad och butik samt även kurser.

Du måste vara ordningsam, kunna jobba självständigt och "ta kunder" på ett trevligt sätt. Vi har katter - så dem måste du tåla ;-) och kanske mata ibland.

Det blir även viss tid för dig att jobba med egna keramiska projekt eller t.ex. öva upp din drejteknik. Kvällstid och lediga dagar har du tillgång till verkstaden(om det inte är kurs)

Förkunskaper inom keramik motsvarande minst 1 års utblidning eller motsvarnade är önskvärt.

Önskvärt att du kan arbeta vecka 27-32. Viss ersättning utgår.

Bra bussförbindelser från Göteborg finns. Enkelt boende i gäststuga för den som bor längre bort.

Kolla www.vavrakeramik.se samt Vävra keramiks facebooksida(länk på hemsidan) och hör sedan av dig till Helen Kainert. Tar gärna emot mejl där du berättar lite om dig själv. Kontaktuppgiter på hemsidan.

Hoppas vi hörs och ses i sommar

Helen Kainert

Vävra keramik

Kissinger
1

Oboj vilket erbjudande. Man skulle bara vara ungefär 40 år yngre! Skrikandes

bozzie
1

oh ja håller med föregående skrivare! Kyss kanske kan man ha familjen med sig ,,fniss skojar bara ,,har för mycket omkring mig här hemma,, men låter härligt!

Vavrakeramik
1

Vad gulliga ni är ;-) Gäststugan har våninggsäng så två kan man få plats om det finns hjärterum.

kawalett
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket tillfälle för den som kan!!!

Själv lever jag ut mina trädgårdsdrömmar på den lilla lilla odlingslotten

med den lilla lillla pippilångstrumps färgade stugan….

Men en vecka i gäststugan, i sommarsolen med en kopp kaffe och mata katterna hade ju inte varit dumt!Cool