Eld och Lågor, vad roligt !!!!!
Måste bara få dela med mig av min stora glädje idag.
Idag skulle min man elda lite pinnar på tomten och då tänkte jag att varför inte slänga med lite skröjad porslin. Bara på skoj.
Jag har aldrig testat någon annan form av bränning än el-ugn. och tänk vad förvånad jag blev när jag plockade fram sakerna ur askan. Kolla på bilden. Tänk vad lite eld kan göra (och lite kopparoxid oxå).Det här va ju jätteroligt, tänk att jag inte upptäckt det tidigare.
(Vill du se mer bilder så har jag lagt ut fler på min blogg och beskrivit hur jag gjort.)
Snyggt!
- och kul, ännu en pyroman har kläckts 
Supersnyggt!!!
Kanonläckert!
WOW så läckert!!!
LindaLunda
Instämmer!

Ja det blev riktigt snyggt !:-))
Jättefint! I LIKE!
elda på!!
Jättefint! vill gärna se hur du gjorde. Var hittar jag din blogg?
Jättefina, verkligen. Får nog oxå elda lite pinnar framöver….

Snyggt!!!
Vi gjorde en rakubränning igår, la godset i plåttunnor ini rakuugnen och eldade till ca 600 grader. Vi tänkte egentligen gå högre men gastuberna krånglade, de blev isiga o gick trögt men jag är glad att vi inte gick högre för det blev väldigt lyckat.
#10 Ett litet tips när man bränner och det är kallt är att sätta gasoltuben i en stor balja med hett vatten, brukar funka bra
Vore kul med en bild från eran bränning!
Snyggt! Var kan man läsa din blogg?
Har kollat i ditt fotoalb.
Så snygga saker! Snyggt med struktur.

Hej igen,
Tack för alla kommentarer.Så roligt!
Jag förstår att det är många som kan det här med "eld och bränningar" här så kanske finns det någon som kan hjälpa mig med tips på lämpligt "polermedel" som jag kan använda för att få upp lite lyster på skärven som är lite matt efter bränningen. Skulle vara fint med lite glans.
Någon som vet vad som händer om jag lägger på transparent glasyr och bränner om den. Försvinner allt rök-mönster då? Kanske kan jag bränna den som en lergods-glasyr igen? Några tips?
Min blogg finner man på www.tantmossig.blogspot.com
#14 Kopparn blir väl kvar, men allt annat brinner bort tyvärr! Vill du ha blankare saker kan du prova möbelvax. Eller blanda Terra sigillata!
Visst är det roligt med lågsalt? 
Det blir så snyggt!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Du ska nog inte bränna om, då försvinneer rökmönstret. Jag brukar gnida in ringblomssalva som jag gjort själv och glätta med en nylonstrumpa. Vet att en del använder möbelpolish men det är trevligare för händerna att använda salvan

#17 Kanonfint! Gillar verkligen skålen, snygg dekor och fina färger!!
#17 18 Mmm, snyggt… Skålen var särskilt fin med de svarta maskeringarna!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.